24. - 29.4. Donauradweg von Passau bis Wien

/album/duben-podruhe/dscn0623-jpg/ /album/duben-podruhe/dscn0625-jpg/ /album/duben-podruhe/dscn0631-jpg/ /album/duben-podruhe/dscn0643-jpg/ /album/duben-podruhe/dscn0644-jpg/ /album/duben-podruhe/dscn0647-jpg/

Prolog : 25.dubna 2013 / Passau - Niederranna 36km

trasa :Tento soubor uložte a pak přetáhněte do mapy.cz

soubor : Passau - Niederranna.gpx (2,2 MB)

Dne 25.dubna začala naše první letošní akce na kolech „ Donauradweg von Passau bis Wien“ . Zúčastnili se Emilio Holčák (námět ,scénář,režie) , Radek Klein(nosič vody) a  Šedý Vlk. To bylo tak. Původně přislíbil účast Mudr. Petr Trtko (jako host) ten však na poslední chvíli odřekl ačkoli výlohy zaplatil – prý vytopení pracoviště pro nezasvěcené se jedná o zubního lékaře. Na pražské hlavní nádraží dorazil jako první Vlčina a k jeho veliké radosti se tam potkal s nejvýznamnějším členem hokejbalového týmu Zelené Údolí (od něhož odvozen název našeho spolku a v jehož šlépějích volně pokračujeme) Martinem Dvořákem řečeným Kozel.Po chvíli dorazil Emílio a mohla vzniknout první fotka . Všichni tři zavzpomínali na staré časy , Kozel s dojetím zamačkl slzu když se dozvěděl , že tradice ZÚ žije dál. Po rozloučení se Emil s Vlkem jali hledat vlak R828 Špičák s pravidelným odjezdem 7:15 směr Železná Ruda. Na nástupišti však žádný vlak nebyl a cedule oznamovala že výchozím bodem vlaku bude nádraží Praha Smíchov. Po přemístění na místo odjezdu jsme zjistili, nedojel obratový R z Plzně z důvodu MÚ v úseku Praha Radotín – Dobřichovice, na odjezdu ze Smíchova jsme tedy měli 50 min zpoždění. Další problém byl v Plzni z důvodu plánované výluky mezi Plzeň hl.n.a Plzeň zastávka nečekal z rozhodnutí síťového dispečera navazující R který z plzeňské zastávky odjel na čas. Po setkání s Radkem na plzeňském hlaváku jsme se přesunuli na kolech na plzeňskou zastávku a čekali na další spoj. Asi 20 min před jeho odjezdem přišel Fanda Čapek , který přerušil kvůli nám Seniorům ZU rodinný nákup aby se s námi pozdravil a popřál šťastnou cestu – SENIOŘI ZU TÁHNOU. Další jízda do německého Pasova proběhla v rámci GVD a tak jsme kolem půl čtvrté mohli obdivovat krásu Alstadt in Passau na soutoku tří řek Inn , Ilz a Dunaje.Po pětikilometrovém pojíždění městem jsme se vydali směr Wien po Donauradweg při levém břehu a pomalu se začínáme seznamovat jak s cestou tak s evropským veletokem. Po ujetí prvních necelých čtyřiceti kilometrů jsme dosáhli obce Niederranna , ta už je na území Rakouska. Na ubytování  v Gasthof Draxler (kde jsme měli rezervaci zajištěnou od Lenky Holčákové cena 32Euro) to zprvu nevypadalo , ale po čtvrthodině bouchání na dveře nám otevřel mladý muž . Emil osvědčil své jazykové schopnosti a za chvíli jsme se seznámili i s mladou paní , která nás uvedla do pokoje.Večer jsme strávili v místním kvelbu při popíjení pšeničného piva s obsluhou čiperné servírky asi ve Vlkových letech.

1.etapa : 26.dubna 2013 / Niederrana - Abwinden 89km

trasa : soubor k přetažení do mapy.cz

soubor : Niederrana - Abwinden.gpx (3,7 MB)

Po kvalitní snídani vyrážíme okolo zříceniny hradu Haichenbach k tzv.Schlogenské smyčce kde slézáme z kol abychom vylezli na ostroh nad nejdražším hotelem okolo (pobyt se snídaní 38 Euro). Právě k tomuto hotelu jsme použili pravidelný přívoz (čekal na nás) takže další naše cesta probíhá již po pravém břehu Dunaje.Projíždíme dál meandry Dunaje. Za jedním takovým se skrývá pěkný starobylý zámek ze 13. století. V dřívějších dobách bylo v tomto kraji snad víc vrchnosti než poddaných. Tato oblast je známá jako kraj Nibelungů. Do civilizace se vracíme u města Aschach kde se cyklostezka rozděluje na oba břehy . My tentokrát po mostě přejíždíme na levý břeh. Míjíme Feldkirchská jezera (ačkoli je skoro 30 stupňů lidé se nekoupají). Řeka se v těchto místech tak nekroutí a po kaňonu ani památky. Krátce posvačíme v Linci (Senioři ZU tam byli loni) kde se chystá o blížícím víkendu lunapark a po necelých 20 km uleháme v hostinci u Karla v Abwindenu (25 Euro)

2.etapa : 27.dubna 2013 / Abwinden - Krummnußbaum 92km

trasa : přetáhněte do mapy.cz

soubor : Abwinden – Krummnußbaum.gpx (3,3 MB)

Všechny snídaně objednáváme na osmou ani dnes to nebylo jinak. Odjezd po deváté prvním místem našeho zastavení je město na soutoku Enns a Dunaje nechvalně známý Mauthausen. Zde jsme mírně zakufrovali (asi 2 km) po 15-ti stupňovém stoupání (4 km) dorážíme do místního skanzenu koncentračního tábora. Je to obrovská kamenná pevnost, kde je více než hodinová prohlídka památníků a vnitřních autentických prostor, fotografií, včetně ubytoven, sprch, dezinfekční komory či plynové komory. Na památnících jsou desky různých národů, mezitím i spousty Čechů. Docela jsme se zdrželi a tak dál šlapeme jako roboti. Jedeme průměrem kolem 21-25 km/hod, z brašnami a v neustálém protivětru.U místa s názvem Ufer přejíždíme na druhý břeh, vše v režii Emila má vše výborně zmapováno. Příroda i Dunaj je zde moc hezký, na obou březích jsou vidět mnohé hrady a zámky. V městě Ybbs se stavujeme na kafíčko posuzujeme kvalitu servírky (líbí se Radkovi ale pouze do pasu) Vlk říká , že jednorázově by to neřešil. Pak jsme ujeli pouze 10km a ubytovali jsme se v městečku Krummnußbaum těsně před Pochlarnem. (20 Euro)

3.etapa : 28.dubna 2013 / Krummnußbaum – Zwentendorf 92km

trasa :přetáhněte do mapy.cz

soubor : Krummnußbaum – Zwentendorf.gpx (3,8 MB)

Po ranní klasice vyrážíme směr Pochlarn který projíždíme ve svižném tempu hned za ním začíná údolí Wachau, označované za "úsměv na tváři Rakouska". Na jeho začátku stojí na vysoké skále klášter Melk. Tento vzor barokní nádhery je největším benediktinským klášterem v Evropě. Za jeho 360 metrů dlouhou fasádou čeká návštěvníky fronta výstavných císařských komnat, mramorový sál, kostel a vybavená knihovna. Po návštěvě kláštera nás čeká úsek toku  lemovaný strmými terasovitými svahy porostlými vinicemi. Na jejich úpatí se podél břehu řadí jedna idylická vinařská obec za druhou. Na oběd zastavujeme v kempu naproti městu Durnstein „perly Wachau“,nad městem se tyčí majestátní hrad . Pán který sedí naproti vysvětluje lámanou angličtinou něco o králi Richardu Lví srdce, snad to Emil pochopil dobře. Asi po 40km přejíždíme na levý břeh kde se nachází město Krems (Kremže). Tam Vlk zjistil , že mu praská plášť  ve městě jsme nezastavovali a pokračovali bez zastavení až k elektrárně Zwentendorf  (přejezd na pravý břeh) u které jsme ve stánku nepohrdli místním zlatavým mokem. Po občerstvení jsme ujeli asi 3 km do přilehlé obce kde jsme našli útočiště v rodinném domku paní Jescho (Ježkové) Večer jsme všichni tři povečeřeli v místní pizzerii čeká nás poslední den akce a již nebude příležitost.

Cílová etapa : 29. dubna 2013 / Zwentendorf - Wien 65km

trasa : přetáhněte do mapy.cz

soubor : Zwentendorf – Wien.gpx (2,2 MB)

Po ranním rozloučení s paní Jeschko ( schöne frau ) nás čeká centrum Dolních Rakous Tulln. Vlkovi už notně vylézá duše z pláště ( což nevěští nic dobrého) a tak navštěvujeme místní opravnu kol kousek od náměstí, vzniká časový prostor na prohlídku města , který se nám stal málem osudným. Vlkova Merida opravena můžeme pokračovat . Vlčina jak politý živou vodou získává náskok ,černé myšlenky jsou ty tam a srší humorem. Ještě před Vídní nás čeká římské město Klosterneuburg s klášterním komplexem.  Většina uměleckých pokladů je samozřejmě přístupná pouze po zaplacení docela vysokého vstupného - 9€ a tak jdeme pouze tam kde nás nikdo nezastaví. Časově se zdá , že máme vyhráno a ve Vídni dáme ještě páreček či jinou pochutinu , ale čas budoucí nám ukáže ,že jsme se škaredě přepočítali. Po vjezdu do Vídně zjišťujeme že Vídeň má mostů několikrát víc než ukazuje mapa zapůjčená od Fandy. Než jsme dojeli k tomu správnému uplynula hodinka a 20km .V tu chvíli se dostává ke slovu Emil ,který za pomoci vlastní vytištěné mapy nás mistrně dovedl na nádraží v Simmeringu a to už zbývalo 20 min do odjezdu IC 72 Smetana,děkujeme. Stačíme si ještě nakoupit pár drobností a vlak je tady Auf Wiedersehen in Wien .

Závěřem chci vzkázat všem škarohlídům , kteří si myslí ,že jezdit okolo řeky je nuda ,hluboce se mýlí jak dokazuje tento článek. Náš tým Senioři ZU není o velkých sportovních výkonech ale hlavně o přátelství , kamarádství a dobré náladě a té je vrchovatě přijď nás navštívit i Ty přesvědčíš se sám… Ahóój příště ,všechny zdraví Vlk.